Ανακοινώσεις Συλλόγου - Ημερίδες

ΣΕΜ:  4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Πύλου Νέστορος

ΣΕΜ: 4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Πύλου Νέστορος

ΣΕΜ:  4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Πύλου Νέστορος

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ) συνεχίζοντας τις δράσεις του, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του ν’ αναδεικνύονται τα προβλήματα του χώρου της εστίασης, να βρίσκουν λύσεις, να προκύπτουν δημιουργικές ιδέες και να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους επαγγελματίες ώστε ν’ αφουγκράζεται τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Με γνώμονα τα παραπάνω και με δεδομένη την απαραίτητη καλή συνεργασία των επαγγελματιών με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις επάνω στις οποίες θα μπορούσε να ξεκινήσει ο διάλογος για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στην εστίαση αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη εν συνόλω.

Οι επικείμενες Δημοτικές Εκλογές είναι γεγονός και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Συνδυασμοί επικοινωνούν τους στόχους και τα προγράμματά τους. Θεωρήσαμε ιδανική τη συγκυρία ώστε να δημοσιοποιηθούν ειδικότερα οι απόψεις όλων των υποψηφίων Δημάρχων σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο της εστίασης. Τομέα νευραλγικό, συνεχώς εξελισσόμενο, αποδέκτη όλων των κοινωνικών, οικονομικών κραδασμών και άμεσα συνδεδεμένο με το τουριστικό μας προϊόν. Οι επιχειρήσεις της εστίασης ήταν, είναι και θα παραμείνουν ο συνδετικός κρίκος της κοινωνίας με τις Δημοτικές Αρχές λόγω της καθημερινής τους συνδιαλλαγής με τους πολίτες. Για όλους αυτούς τους λόγους και κατόπιν επικοινωνίας και συζητήσεων με τα μέλη μας , λάβαμε την πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα ερωτηματολόγιο απευθυνόμενο προς τους υποψήφιους Δημάρχους  ώστε να δοθεί η ευκαιρία ν’ αναπτύξουν τις θέσεις τους σε σημαντικά ζητήματα. Τα ερωτήματα προέκυψαν από έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος – ανώνυμα-  συνολικά 68 επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα:

·                24 Καφετέριες

·                18 Εστιατόρια

·                12 Μπαρ

·                6 Take Away

·                6 Ξενοδοχεία

·                2 Κέντρα Διασκέδασης

Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του τρέχοντος έτους και καλούσε τους επαγγελματίες να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούσαν τις προσδοκίες τους από τις νέες Δημοτικές Αρχές. Οι απαντήσεις τους είναι εκείνες που μας βοήθησαν στην σύνταξη του τελικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε ηλεκτρονικά σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους του Δήμου Πύλου Νέστορος. Υπενθυμίζουμε ότι στο Δήμο Πύλου Νέστορος θέτουν υποψηφιότητα τέσσερις Δημοτικοί Συνδυασμοί:

  • Συνδυασμός: Δίπλα στο Δημότη

Υποψήφιος Δήμαρχος: Παναγιώτης Καρβέλας

  • Συνδυασμός: Λαϊκή Συσπείρωση

Υποψήφιος Δήμαρχος : Θάνος Ραδιώτης

  • Συνδυασμός: Δύναμη Ελπίδας και Δημιουργίας για τον Πολίτη

Υποψήφιος Δήμαρχος: Δημήτρης Καφαντάρης

  • Συνδυασμός: Νέστορος Σοφία

Υποψήφιος: Δημήτρης Βρεττάκος

Για το ερωτηματολόγιό μας ενημερώθηκαν και οι τέσσερις υποψήφιοι. Ωστόσο δεν λάβαμε απαντήσεις από τον κ. Δημήτρη Βρεττάκο.

Ακολουθούν οι 4 + 1 ερωτήσεις που θέσαμε και οι απαντήσεις τους.

1. Ποιες νέες αλλά και ποιες σε εξέλιξη  δράσεις θεωρείτε σημαντικές για την τουριστική προβολή του Δήμου σας και έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό σας;

Π. Καρβέλας: Το ετήσιο πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Πύλου – Νέστορος καταρτίστηκε σε εναρμόνιση με την εθνική στρατηγική προώθησης και προβολής του Ε.Ο.Τ. για τον τουρισμό και στοχεύει στην ανάπτυξη και προώθηση του προορισμού, την αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων μέσα από δράσεις προστασίας και ανάδειξης της φυσικής κληρονομιάς, δράσεις ανάπτυξης εκδηλώσεων, φεστιβάλ κ.λπ., καθώς και δράσεις ολοκληρωμένης τουριστικής προβολής για το σύνολο του Δήμου.

Δράσεις που έχουμε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό μας ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Συμμετοχή σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις (Ο Δήμος Πύλου – Νέστορος υλοποιώντας το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το έτος 2023 συμμετείχε με αυτόνομο περίπτερο στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση “F.RE.E. 2023” στο Μόναχο της Γερμανίας στο διάστημα 22-26 Φεβρουαρίου 2023.)
  • Αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων προβολής και επικοινωνίας
  • Ανάδειξη των τουριστικών προϊόντων σε συνεργασία με τους επιμέρους δρώντες του προορισμού
  • Διοργάνωση και συμμετοχή συνεδρίων – εκδηλώσεων

Σχεδιάζουμε, υλοποιούμε και συμμετέχουμε σε θεματικές εκδηλώσεις, φεστιβάλ και ημερίδες σε συνεργασία με τοπικούς φορείς που αφορούν την τέχνη, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, την επικοινωνία και οτιδήποτε άλλο κριθεί σημαντικό ως ενισχυτικό του τουριστικού προϊόντος και το οποίο θα επιφέρει περαιτέρω ζήτησης και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Οι δράσεις αυτές, προωθούν αποτελεσματικότερα την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής µας και προάγουν την εξωστρέφεια του Δήμου μας, ανοίγουν διαύλους επικοινωνίας µεταξύ των φορέων (ανταλλαγές απόψεων, ιδεών, καινοτόµων δράσεων κ.λ.π.), δηµιουργούν συνέργειες µεταξύ των επιχειρηµατιών και ταυτόχρονα ενισχύουν την τοπική οικονοµία (ξενοδοχεία, εστιατόρια, τοπικά ΜΜΕ, διάφοροι επαγγελµατίες κ.α).

  • Δημιουργία και παραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού προβολής.

Δ. Καφαντάρης: Με την ανάληψη των καθηκόντων μας άμεσα θα δημιουργήσουμε το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας (ΤΣΠ) για το Δήμο μας,με το οποίο θα συνδέσουμε και παράλληλα θα προβάλλουμε τα αγροτικά μας προϊόντα, τις μεταποιητικές επιχειρήσεις όπως επίσης την εστίαση και φιλοξενία. Ένας επίσης στόχος μας είναι η  συμμετοχή μας σε ετήσια βάση σε έκθεση του εξωτερικού,με σκοπό την διασύνδεση προς όφελος τωνπαραπάνω επιχειρήσεων. Τέλος, είναι γνωστό ότι ο Δήμος Πύλου Νέστορος έχει ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και πολιτιστικό απόθεμα το ο οποίο θα αξιοποιήσουμε με στοχευμένες δράσεις και με κανόνες εξωστρέφειας.

Θ. Ραδιώτης: Ο τουρισμός είναι ανθρώπινη ανάγκη και καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Επομένως παλεύουμε συστηματικά όλοι να μπορούν να κάνουν διακοπές και αναψυχή και αυτό δεν αφορά στενά  μόνο μια περίοδο 3 μηνών, αλλά όλο το χρόνο. Γι’ αυτό παλεύουμε για:

• Το δικαίωμα για αναψυχή και διακοπές για όλους τους εργαζόμενους μέσα από την εξασφάλιση της μηνιάτικης ετήσιας άδειας και του 14ου μισθού για τις διακοπές.

• Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων.

• Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για τους συνταξιούχους και τους φτωχούς αγρότες.

• Το δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές.

Οι διακοπές δεν είναι πολυτέλεια, αλλά σύγχρονη ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι, ότι στο λαό είναι άγνωστη η όμορφη Μεσσηνία, αλλά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να έρθει να κάνει διακοπές.

Άλλωστε όλα αυτά χρόνια υπάρχει πείρα. Η περιφέρεια ξόδεψε 10αδες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή όπου πηγαινόφερνε επιχειρηματίες ανά την υφήλιο για να κλείσουν μπίζνες. 100αδες εκατομμύρια ευρώ για τουριστικές υποδομές: Λιμάνια για να έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν γιοτ, υδατοδρόμια (!!!). Εκατομμύρια χορηγίες σε tour operators και σε αεροπορικές εταιρίες ως ενίσχυση του εισιτηρίου.

Όλα αυτά δεν απάλλαξαν τις επισιτιστικές επιχειρήσεις από τα χρέη, τα άγχη της επιβίωσης κτλ. Όπως επίσης οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού – Επισιτισμού δεν πήραν αξιοπρεπείς μισθούς και δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες εργασίας τους. 

2. Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης στο Δήμο σας και ποιες σκέψεις κάνετε ώστε να συμβάλλετε στην επίλυσή τους;

Π. Καρβέλας: Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης είναι η ισχύουσα φορολογική νομοθεσία, οι προβλέψεις της εργατικής νομοθεσίας, η επιβολή υψηλών χρηματικών προστίμων σε περίοδο παρατεταμένης κρίσης, οι προβλεπόμενες διατάξεις για την ηχορύπανση και η εφαρμογή τους, οι περιορισμοί ένταξης των επιχειρήσεων σε αναπτυξιακά προγράμματα, η έλλειψη προγραμμάτων τα οποία θα είναι αμιγώς μόνο για τις επιχειρήσεις εστίασης, για να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν οι επιχειρήσεις μέσα από αυτά και να ανταπεξέλθουν στην οικονομική κρίση και να εκσυγχρονιστούν.

Απαιτείται καθημερινή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς σε θέματα καθημερινότητας και εύρυθμης λειτουργίας των επιχειρήσεων και απαιτούνται προγράμματα επιμόρφωσης με στόχο την στήριξη των τοπικών προϊόντων και της υψηλής διατροφικής τους αξίας και η σύνδεσή τους με τον τουρισμό.

Δ. Καφαντάρης: Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου η οποία θα έρθει ως αποτέλεσμα των δράσεων που αναφέρονται στο προηγούμενο ερώτημα, όπως και η αύξηση των επισκεπτών.Παράλληλα θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στον ενναλακτικό τουρισμό ο οποίος εξελίσσετε όλο το χρόνο και προσφέρει ευκαιρίες, σε όλες τις δημοτικές κοινότητες και διαμερίσματα.

Θ. Ραδιώτης: Το «τουριστικό θαύμα» δεν είναι για όλους. Δεν το απολαμβάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι στον κλάδο, οι  αυτοαπασχολούμενοι, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στον Τουρισμό.

Την μικρή τουριστική επιχείρηση την εμποδίζει να αναπτυχθεί και να διασφαλίσει μια καλή ζωή σε έναν αυτοαπασχολούμενο που δουλεύει μαζί με την οικογένειά του, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια του κλάδου. Κι όταν συμβαίνει τα πράγματα να στραβώσουν κι έρχεται μια αναποδιά, δεν είναι όλοι εκτεθειμένοι στον ίδιο βαθμό, μεγάλοι, μικροί, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σίγουρα δεν είναι εκτεθειμένοι οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί έχουν δεκάδες επενδύσεις σε εξέλιξη, άλλες επιχειρήσεις εδώ στη χώρα ή αλλού και θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, με αβάντες που δεν έχουν ούτε οι μικρομεσαίοι, ούτε βέβαια οι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το μισθό τους και μόνο.

Το παράδειγμα της πανδημίας είναι χαρακτηριστικό. Η κυβέρνηση τους απάλλαξε από μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για δυο χρόνια. Τους έδωσε τη δυνατότητα με το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ να έχουν στη δουλειά όσους θέλουν με το μισό μισθό.

Ή με τα “πρωτόκολλα προστασίας και αντιμετώπισης του κορονοϊού” που προσαρμόστηκαν πλήρως στις ανάγκες των μεγάλων τουριστικών μονάδων, των αεροπορικών και πλοιοκτητριών εταιρειών. Πίεσαν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις.

Εμείς ως υποψήφιοι και εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα παλέψουμε μαζί σας ενάντια στην υψηλή φορολογία, να μειωθούν τα δημοτικά τέλη και τα τέλη των κοινόχρηστων χώρων στις μικρές επιχειρήσεις, ενάντια στις κατασχέσεις που θα εκτοξευτούν το επόμενο διάστημα, ενάντια στην ακρίβεια που ανεβάζει το κόστος διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας.

Για αυτό υιοθετούμε το πλαίσιο πάλης των αυτοαπασχολουμένων για  αφορολόγητο 12000 με προσαύξηση για κάθε παιδί,  μείωση φόρων για τις μικρές επιχειρήσεις, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, διαγραφή χρεών σε εφορία και τράπεζες. Ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φορολογία στις μεγάλες επιχειρήσεις, τις αλυσίδες και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Γιατί δεν είναι το ίδιο τα καταστήματα εστίασης που δραστηριοποιούνται στα πολυτελή ξενοδοχεία, με τα συνοικιακά, τα καφενεία των χωριών, τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

3. Με δεδομένη τη σύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με το τουριστικό μας προϊόν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά σας ειδικότερες δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής μας κουλτούρας; Αν ναι, θα μπορούσατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Π. Καρβέλας: Ο Δήμος Πύλου-Νέστορος τιμώντας και υποστηρίζοντας έμπρακτα τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει μετά την απόφαση της Unesco, για την εγγραφή της Μεσογειακής Διατροφής στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας και την ανακήρυξη της Κορώνης σε Εμβληματική Κοινότητα, διοργανώνει κάθε χρόνο δράσεις προβολής και προώθησης της Μεσογειακής Διατροφής, αφιερωμένες στην ανάδειξη των πολιτισμικών στοιχείων της διατροφής στον Δήμου μας και τη σύνδεσή τους με την κοινή κληρονομιά των λαών της Μεσογείου. Επίσης ο Δήμος συμμετέχει σε δράσεις της περιφέρειας – Φεστιβάλ Γαστρονομίας Πελοποννήσου και στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ελαιολάδου & Ελιάς.

Δ. Καφαντάρης: Έχω ήδη αναφέρει το ΤΣΠ το οποίο θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για το Δήμο μας. Συνεχίζω με την αξιοποίηση της Μεσογειακής Διατροφής ως άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας και την τύχη που έχουμε η εμβληματική κοινότητα για τη χώρα μας να είναι η Κορώνη. Ο σχεδιασμός μας στοχεύει στην αξιοποίηση των δυο παραπάνω αλλά και άλλων που έχουμε ήδη αναφέρει, τα οποία θα αναδείξουν τη μοναδικότητα του Δήμου μας.

Θ. Ραδιώτης: Για να υπάρχει ελληνική γαστρονομία πρέπει να υπάρχει αγρότης. Κρίσιμο είναι η στήριξη του αγρότη και της παραγωγής, που σήμερα συνθλίβεται από φορολογία του κράτους, τους μεγαλοεμπόρους – μεγαλοτυποποιητές. Σε αυτό το μαύρο μπλοκ προστίθενται και οι τοπικές Δημοτικές αρχές και η Περιφερειακή, που έχουν τους αγρότες παρατημένους: αγροτική οδοποιία παρατημένη, αρδευτικά διαλυμένα, αντιπλημμυρικά ανύπαρκτα, αντιμετώπιση ασθενειών όπως δακοκτονία κάτω των περιστάσεων κτλ. Η μόνη έγνοια αυτών των διοικήσεων είναι να στρώνουν το έδαφος για μεγάλες επιχειρήσεις στον πρωτογενή τομέα και να ενισχύουν μεγαλοεπενδυτές.

Απάντηση σε αυτά δίνουν οι ίδιοι οι αγρότες μέσα από το οργανωμένο τους κίνημα που διεκδικούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως εγγυημένη τιμή, διαγραφή χρεών, αφορολόγητο πετρέλαιο όπως οι εφοπλιστές, προστασία από τις “ελληνοποιήσεις”, μέτρα στήριξης της παραγωγής με αρδευτικά και άλλα έργα, ώστε να εξασφαλίζεται το κόστος παραγωγής και το εισόδημα του παραγωγού.

Το πρόβλημα είναι ότι ο ενώ ο αγρότης πουλά φθηνά στον μεγαλέμπορο, στον καταναλωτή φτάνει πανάκριβα, γιατί μεσολαβεί το κέρδος. Αυτό είναι που εμποδίζει το καλό, ποιοτικό προϊόν να φτάσει στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας και όχι ότι δεν έχει προβολή.

4. Σε ποια μορφή τουρισμού θεωρείτε σημαντικό να επενδύσει ο Δήμος. Η τρέχουσα σας ικανοποιεί ως προς τα οφέλη στην τοπική οικονομία; Αν ναι, σχεδιάζετε να την ενισχύσετε με κάποιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή της; Aν όχι, υπάρχει στον προγραμματισμό σας εναλλακτική μορφή που συνδυαστικά με την υπάρχουσα θα βελτιώσει τα δεδομένα;

Π. Καρβέλας: Βασικός στόχος της όλης προσπάθειας είναι η τοποθέτηση-διατήρηση της περιοχής μας ως ενός από τους πιο ενδεδειγμένους προορισμούς θερινών αλλά και χειμερινών διακοπών σε κοινό ποικίλου ενδιαφέροντος με στήριξη όλων των μορφών τουρισμού. Αυτό επιτυγχάνεται με την προβολή πολιτιστικών εκδηλώσεων και ενεργειών που συμβαίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Δήμου με στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση των επιμέρους ειδών τουρισμού τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή τουριστική αγορά (π.χ αγροτουρισμός, συνεδριακός, γαστρονομικός, πολιτιστικός, προορισμός τριημέρου, εναλλακτικός τουρισμός, κ.α.)

Στόχος είναι η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος με κατεύθυνση στη θάλασσα προτείνοντας δράσεις και εναλλακτικές προς τον επισκέπτη, τόνωση του πολιτιστικού τουρισμού, σήμανση και σύνδεση των πολιτιστικών μνημείων. Επιπλέον, ο Δήμος μας ως μέλος του Δικτύου της Unesco για τη διάσωση και διαφύλαξη του πολιτισμικού αγαθού της Μεσογειακής Διατροφής εντείνει τις ενέργειες και τις δράσεις, ώστε να ενισχύσει τον γαστρονομικό τουρισμό.

Δ. Καφαντάρης: Με τις μεγάλες επενδύσεις που συνεχώς πραγματοποιούνται στη δυτική Μεσσηνία ο Δήμος μας πλέον έχει τοποθετηθεί στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Βεβαίως οι επενδύσεις αυτές έχουν σημαντικά παράπλευρα οφέλη και για την τοπική οικονομία, αλλά εμείς κάνουμε επιπλέον σχεδιασμούς ώστε να ωφεληθούν και οι περιοχές που βρίσκονται εκτός της τουριστικής παράκτιας ζώνης. Η προβολή των παραδοσιακών μας ελαιώνων, η δυνατότητα δικτύου επισκέψιμων ελαιώνων που θα δημιουργήσουμε, η οργανωμένη στεγασμένη λαϊκή αγορά που επίσης θα δημιουργήσουμε θα αποτελέσουν ισχυρά εργαλεία για την δημιουργία εναλλακτικού τουρισμού και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Θ. Ραδιώτης: Τι πιο ωφέλιμο για ένα Νομό και τον Τουρισμό που θέλει να υποδεχτεί, να έχει ασφαλή οδικό δίκτυο και όχι πανάκριβο από τα χαράτσια των διοδίων, να έχει εξασφαλισμένη αντιπλημμυρική προστασία και να μην πεθαίνει ο επισκέπτης όπως πρόσφατα στο Πήλιο, να έχει δάση και χωριά προστατευμένα από την φωτιά και αντιπυρική προστασία, να έχουν όλες οι υποδομές ελεγχθεί και ενισχυθεί αντισεισμικά με βάση τα άλματα της επιστήμης, να έχει καθαρές πόλεις-χωριά, βιολογικούς καθαρισμούς και σύγχρονα αποχετευτικά δίκτυα κτλ.

Σε αυτό το έδαφος θα προσελκύονται ακόμα περισσότεροι τουρίστες σε έναν Νομό που έχει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Πολλά ιστορικά μνημεία είναι ακόμα άγνωστα ευρύτερα, όπως για παράδειγμα το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης. Ενώ άλλα είναι ασυντήρητα π.χ. το κάστρο της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α. Χρειάζεται κρατική μέριμνα ώστε να στηριχθούν και να αποτελούν πόλο έλξης για μαθητές, φοιτητές, επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Χωρίς την εμπορευματοποίηση που γνωρίζουμε με τα πανάκριβα εισιτήρια, που τα κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά για την λαϊκή “τσέπη”, αλλά δωρεάν.

Αντίστοιχα το φυσικό περιβάλλον της Μεσσηνίας όπως ο Ταΰγετος, ο Πάρνωνας στη Λακωνία κ.α. Αυτά θέλουν φροντίδα, δρόμους, μονοπάτια κ.α., και όχι φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, με κύρια κατεύθυνση την ολοκληρωμένη και σύγχρονη αντιπυρική προστασία.

Επίσης έχουμε Θάλασσα και πανέμορφες παραλίες. Όμως πρέπει να είναι προσβάσιμες για όλους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που σε ορισμένες περιοχές του Νομού (πχ Δυτική Μεσσηνία) τις κάνουν απαγορευτικές για μια λαϊκή οικογένεια.

5. Απευθυνόμενοι προς τους επαγγελματίες της εστίασης, υπάρχει κάτι που εσείς με τη σειρά σας θα θέλετε να επικοινωνήσετε και θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν;

Π. Καρβέλας: Η εστίαση αποτελεί έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της οικονομίας. Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στον κλάδο της εστίασης είναι πάρα πολλά, κυρίως οικονομικά. Είμαστε εδώ γιατί αφουγκραζόμαστε την ανησυχία και τους προβληματισμούς των ανθρώπων της εστίασης, να προωθούμε τα αιτήματά τους και με στοχευμένες παρεμβάσεις στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας να δίνουμε λύσεις.

Δ. Καφαντάρης: Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες της εστίασης που δραστηριοποιούνται στο Δήμο είναι ότι στο πρόγραμμά μας έχουμε συμπεριλάβει όσα ήδη αναφέρθηκαν αλλά και άλλα και έχουμε επίσης κάνει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την υλοποίησή τους. Η αναγκαία συνθήκη όμως για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι και η δική τους συμμετοχή, συνεργασία και ανταπόκριση. Με την ανάληψη των καθηκόντων μας άμεσα θα ξεκινήσουμε μαζί τους ένα δημιουργικό και παραγωγικό διάλογο ώστε από κοινού να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που θα δημιουργήσουμε.

Θ. Ραδιώτης: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια διεκδίκησης των επαγγελματιών της εστίασης για την προστασίας του εισοδήματος τους. Γνωρίζουμε πως μόνο με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μπορούν σήμερα να κερδηθούν πράγματα απέναντι σε κράτος – κυβερνήσεις και περιφερειακές/ δημοτικές αρχές, που παίρνουν όλο και περισσότερα από τους εργαζόμενους και τους μικρούς επαγγελματίες, ενώ την ίδια ώρα δίνουν δισεκατομμύρια στηρίζοντας σταθερά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

Οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι στην εστίαση και στον τουρισμό μαζί με τους εργαζόμενους στον κλάδο να παλέψουν ενάντια στον κοινό εχθρό που είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και της εστίασης. Να παλέψουν ενάντια στο κράτος και τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα. Να διεκδικήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το σύγχρονο δικαίωμα στον τουρισμό και στην αναψυχή για όλους.

Σκεφτείτε πόσοι, πώς και πόσο θα δούλευαν αν ο λαός είχε πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές διακοπές όλο το χρόνο. Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι.

Σε αυτόν τον αγώνα εμείς οι εκατοντάδες υποψήφιοι με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Μεσσηνία, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να ξημερώσει μια μέρα που στην Ελλάδα ο τουρισμός και η ψυχαγωγία δεν θα είναι ακριβό εμπόρευμα και πολυτέλεια αλλά καθολικό, ποιοτικό δικαίωμα.

*** Η σειρά των απαντήσεων είναι αλφαβητική με βάση το επίθετο του κάθε υποψήφιου. Επίσης, επιεδή πρόκειται για ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους Δημάρχους όλων των Δήμων της Μεσσηνίας, οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης: Δημήτρης Οικονομάκος, Χρήστος Θεοδωρακόπουλος, Κώστας Ρεϊτζόπουλος, Άρης Κομπότης, Κατερίνα Τσίγκανου και Θάνος Ραδιώτης, έστειλαν κοινή απάντηση.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Φραντζή 6 Όροφος 2 ,Καλαμάτα

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ: 2721.407040 (Δευτέρα - Παρασκευή 10:00-13:00 )

EMAIL ADDRESS: info@messinia-sem.gr

Messinia Forum

× Progressive Web App | Add to Homescreen

To install this Web App in your iPhone/iPad press icon. Progressive Web App | Share Button And then Add to Home Screen.

× Install Web App
Mobile Phone
Offline - No Internet Connection